اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

آمار بازدید 188

تاثیر ویژه نمک مخصوص ماشین ظرفشویی بر سختی آب و کیفیت شستشو

اهمیت استفاده از نمک ماشین ظرفشویی

به جرات میتوان گفت یکی از اعضای مهم و جدا نشدنی در ماشین ظرفشویی شما ، نمک مخصوص ماشین ظرفشویی است. همانطور که نیدانید ماشین ظرفشویی با فشار زیاد آب ، ظروف را شستشو میدهد. این فشار آب میتواند باعث ایجاد خط و خش روی ظروف شما شود. متاسفانه بسیاری از این افراد بر این باور هستند که حین استفاده از قرص ماشین ظرفشویی دیگر نیازی به استفاده از نمک نیست در صورتیکه این اشتباه بسیار بزرگیست چرا که شستشوی ظروف علاوه بر نیاز به استفاده از شوینده مناسب ، برای جلوگیری از ایجاد لک و کدر شدن ظرفها به نمک ماشین ظرفشویی هم نیاز دارد.

نمک ماشین ظرفشویی به منظور نرم کردن آب در جریان شستشوی ظروف مورد استفاده قرار میگیرد. وجود سختی آب و املاح نامحلول در آن به عنوان مانعی از کارایی ماشین ظرفشویی میکاهد. همچنین این املاح باعث ایجاد لکه یا لایه سفید روی ظروف میشوند و نه تنها باعث کم شدن کارایی مواد شوینده شده بلکه به خود دستگاه هم آسیب میزنند.

عموما املاح موجود در آب کلسیم و منیزیم هستند که باید از آب جدا شده یا به صورت کمپلکس در محلول در بیایند. با توجه به میزان وجود این املاح در آب هر منطقه ، سختی آب مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. این املاح باعث گرفتگی بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی شده و همچنین با ایجاد رسوب روی المنت های گرم کننده ی ماشین موجب جلوگیری از گرم شدن آب ، کاهش قدرت شویندگی و همچنین افزایش مصرف برق و کاهش طول عمر ماشین خواهند شد. 

تفاوت نمک خوراکی با نمک ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی از چند جهت با نمک خوراکی متفاوت است. ترکیبات نمک ماشین ظرفشویی از لحاظ ساختار شیمیایی و همینطور ظاهر فیزیکی با نمک طعام تفاوت دارد. نمک ماشین ظرفشویی دانه بندی و ابعاد بزرگتری نسبت به نمک خوراکی دارد. همچنین با توجه به نوع کارایی ، نمک خوراکی اصولا ترکیباتی همچون مینزیم و ... را دراست در صورتی که نمک صنعتی یا نمک ماشین ظرفشویی 100 % تشکیل شده از کلرید سدیم است. دانه بندی نمک ماشین ظرفشویی با توجه به کارایی درشت است در صورتیکه نمک طعام کاملا ریز میباشد. اگر شما به جای استفاده از نمک مخصوص ماشین ظرفشویی از نمک خوراکی در دستگاه خود استفاده کنید ممکن است تحت تاثیر مواد افزودنی که در نمک خوراکی وجود دارد ، قرار گیرد که این موضوع باعث صدمه به ماشین شما خواهد شد.

 

 

استفاده همزمان از قرص و نمک در ماشین

قرص ماشین ظرفشویی نت پلاس به گونه ای طراحی شده که دارای ساختار شیمیایی متفاوت و قدرتمندی برای از بین بردن انواع کثیفی و لکه میباشد . این قرصها تا حدودی جرم داخل ماشین را هم از بین میبرند.اما این پایان کار نیست ! لزوم استفاده از نمک ماشین ظرفشویی همراه با قرص ماشین ظرفشویی در اینجا بیشتر خود را نشان میدهد چرا که نمک تا حد زیادی سختی آب را از بین برده و با ایجاد آب نرم ، روند شستشو را بهبود میبخشد.

توجه داشته باشید نمک ماشین ظرفشویی به صورت مستقیم با ظروف در داخل ماشین برخورد نمیکند . بلکه قبل از شستشو روی سختی آب تاثیر گذاشته و آب نرم با ظروف تماس پیدا میکند.

برای ریختن نمک در محفظه بهتر است از قیف استفاده شود و حتما دو بند انگشت از سر محفظه خالی باشد. درب را به خوبی ببندید چون ممکن است نمک نشت کرده و مشکلاتی را ایجاد کند.

در خرید نمک ماشین ظرفشویی حتما دقت کنید چرا که استفاده از نمک غیر اصل یا تاریخ مصرف گذشته میتواند به ماشین ظرفشویی شما آسیب برساند.

شرکت دریان آفرین پاک رستاک برند نت پلاس ، همواره در تلاش است تا از با کیفیت ترین و مرغوبترین محصولات را تولید و به بازار عرضه کند.

نمک ماشین ظرفشویی نت پلاس تهیه شده از بهترین معدن نمک ایران میباشد .

نمک ماشین ظرفشویی نت پلاس با درصد خلوص بالا و بسیار تمیز، مناسب با شرایط سختی آب مناطق متفاوت ایران ، بهترین کیفیت شستشو را به ارمغان می آورد.